Коли
під рукою нема олівців, Lego та планшету. А є лише мама, яка хоче відволіктися
від новин і думок, і дитина 3-6 років, яка нудьгує без своїх іграшок та друзів.
І зчитує мамин стан. Тоді можемо грати у таке:
1. Що спільного? Наше
завдання – по черзі називати, що спільного у двох предметах. Наприклад: «Що
спільного у огірка і динозавра?» - «Вони можуть бути зеленими». «Що спільного у
бджоли і літака?» - «Вони обоє можуть літати».
2. Складайка. Наше
завдання – по черзі називати, з чого складається будь-який предмет або явище.
Наприклад: «З чого складається стільчик?» - «З сидіння, спинки та чотирьох
ніжок».
3. Четвертий зайвий.
Наше завдання – назвати три схожі предметі і один зайвий. Наприклад, «Джинси,
футболка, кросівки, помідор. Яке слово тут зайве?».
4. Хто ким був раніше?
Наприклад: «Чим раніше була калюжа?» - «Дощиком». «Чим раніше було морозиво?» -
«Цукром, молоком…»
5. Що буде, якщо…? Наше
завдання – розвивати у дитини причинно-наслідкові зв’язки і уяву. Наприклад,
«Що буде, якщо не зачинити дверцята холодильника?», «Що буде, якщо не вимкнути
кран з водою?», «Що буде, якщо не буде птахів? (буде більше комах)», «Що буде,
якщо не буде цукерок?»
6. Порівнялка. Наше
завдання – по черзі називати і порівнювати предмети навкруги. Наприклад: «Що
вище: будинок чи паркан?», «Що ближче до нас: червона машина чи біла?», «Де
більше людей: в магазині чи в ліфті?», «Що їде швидше: поїзд чи ліфт?».
7. Окомір. Наше
завдання – по черзі виміряти відстань у кроках велетня і мурашки до наступного
об’єкту. Наприклад, «Мій окомір мені підказує, що до дверей/магазину/дерева
залишилося 15 велетенських кроків і два мурашиних».
8. Відгадайка. Наше
завдання – разом відгадувати, хто куди йде, що хоче, ким стане, коли виросте,
де працює тощо. І уважно слухати. Наприклад: «Дивись, он там дівчинка йде. Як
думаєш, чим вона зранку снідала? А про що вона мріє? Чому? А чого вона
боїться?» (Тут ми уважно слухаємо, бо дитина з великою ймовірністю говоритиме
про себе)
9. Загадайка. Наше
завдання – по черзі загадувати предмети навкруги і не тільки. Наприклад: «Я
загадала щось, що справа від мене, жовтого кольору і має прямокутну форму» або
«Що має чотири колеса і возить пасажирів? (таксі або автобус)»
10. Тварини. Ви
називаєте тварину/птаха, а дитина відгадує, чим вона вкрита: пір’ям, хутром або
шкірою.
11. Спільна історія. Ми
разом із дитиною речення за реченням по черзі складаємо спільну казку.
Наприклад, Ви кажете: “Одного разу жив на світі краб на ім’я Кука. Який він
був?” Дитина: “Великий і червоний”. Далі по черзі ви розповідаєте, де він жив,
що любив, як знайомився з друзями тощо. Вплітаємо сюди інтереси нашої дитини.
12. Прислухайка. Наше
завдання – мовчки протягом 1-2 хвилин прислуховуватися до звуків навкруги.
Наприклад, стрілка годинника, чиєсь дихання, краплі дощу тощо. Виграє той, хто
нарахує максимальну кількість звуків.
13. Плескалка. Наше
завдання – по черзі називати 5 друзів, ляльок, динозаврів, супер-героїв, машин,
страв тощо. І щоразу плескати у долоні.
14. Супер-сила. Наше
завдання – по черзі запитувати одне у одного про супер-силу. Наприклад: «Яка у
тебе супер-сила?» - «Я вмію готувати смачні млинці з медом і сметаною! А у
тебе?»
Граємо
та рясно поливаємо словами підтримки наших синів і дочок. Бо їх самооцінка в
дорослому житті – це той погляд, яким ми на них дивимося зараз.
Немає коментарів:
Дописати коментар