ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ'Я
Щорічно 10 жовтня відзначають Всесвітній день ментального здоров’я спрямований на підтримку людей, які не страждають на серйозні відхилення з боку психіки, проте переживають скрутні часи та потребують сили волі й характеру, які б допомогли їм впоратися з будь-якими життєвими труднощами.
З метою підтримки психічного здоров'я в ДНЗ№35 "Світлячок" були проведені заходи "Скринька позитиву", "Склянка емоцій", "Відчуй своє тіло" тощо з батьками, вихователями та дітьми.
Позитивні емоції є невід'ємною частиною підтримки ментального здоров'я, тому сьогоднішній день пройшов з посмішками та позитивом.
МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ'Я СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА
✅Ментальне здоров'я є важливою частиною щасливого, наповненого та продуктивного життя людини.
👉З метою формування уміння відновлювати власні ресурси та емоційний стан, знаходити оптимальні шляхи саморозвитку та самореалізації особистості практичним психологом був проведений семінар - практикум з педагогами "Ментальне здоров'я сучасного педагога".
Шановні батьки!
Наразі гостро постає проблема збереження ментального здоров'я дитини внаслідок ситуації, що склалася в країні.
Щоб знизити рівень тривоги та стабілізувати емоційний стан дитини, пропоную виконати Техніку "Будиночок з собою". Проста, проте дієва вправа допоможе Вам та вашим дітям знайти "опору захисту" у важкий час.
Техніка "Будиночок з собою" (перегляд)
Семінар - практикум для педагогів
" Збереження психічного здоров'я дітей "
В рамках реалізації Всеукраїнської програми ментального здоров'я "Ти як?" 24.01.24 р. практичним психологом був проведений семінар - практикум для педагогічних працівників дошкільного закладу " Збереження психічного здоров'я дітей".
В ході зустрічі педагоги опанували цікаві вправи та ігри з теми: "Гра як ефективний засіб підтримки і терапії в травматичні події".
В результаті учасники семінару - практикуму поповнили свої професійні кейси дієвими психологічними інструментами.
"Я здоров'я бережу - сам собі допоможу". Під таким гаслом 30.11.2023 року в ДНЗ 35 "Світлячок" пройшли заняття з дітьми різних вікових груп.
Метою занять було формування мотиваційної настанови на здоровий спосіб життя, роз'яснення для дітей, що здоров’я – це одна з головних цінностей.
З батьками закладу були проведені консультації в режимі онлайн через соціальні мережі та чати на тему: " Дотримуйтесь здорового способу життя!".
Адже, ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ - ЗАПОРУКА ЗДОРОВ'Я ДИТИНИ.
Актуальною і болючою темою для суспільства, є тема - насильства. Особливо вона відчутна саме зараз у наш час.
З метою запобігання випадків насильства з 25 листопада по 10 грудня проводиться Всеукраїнська кампанії « 16 днів проти насильства», щоб попередити виникнення цієї « хвороби», яка шкодить усім, хто постраждав ,незалежно від причини. Щоб кожен зміг долати людські конфлікти, відмовлятися від помсти та агресіі, не бути байдужими.
Тільки спільними зусиллями можна звільнити світ від насильства!!!
25 листопада - Міжнародний День боротьби за ліквідацію насильства над жінками.
Батьки та колектив закладу приєднуються до кампанії та підтримки заходів щодо протидії насильства.
ДЕНЬ ВСЕСВІТНЬОГО МЕНТАЛЬНОГО ЗДОРОВ’Я.
З нагоди святкування Всесвітнього дня психологічного здоров'я, 10 жовтня в ДНЗ №35 "Світлячок" практичним психологом було проведено ряд заходів, а саме, психологічні ігри та вправи на створення психологічного комфорту дитини у групі: «Подаруй мені посмішку», «Назви сусіда лагідно», «Компліменти», «Обнімашки», «Подарунок другові», проведення годин спілкування, щодо профілактики та зміцнення психологічного здоров’я вихованців .
В інформаційних куточках груп та персональному блозі психолога розміщені корисні поради для батьків, направлені на збереження психологічного здоров'я дітей.
Ментальне здоров’я – як імунітет. Хтось здатен витримати більше, хтось – менше. Але, як кожен ресурс, вимагає постійної підтримки й відновлення.
🇺🇦 У країні втілюється Всеукраїнська програма ментального здоров’я.
Пропонуємо почати його із власної обізнаності. Із чесних, турботливих відповідей самому/самій собі. Усе для цього зібрано тут, на сторінці Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» ( https://howareu.com). Поради психологів, техніки самодопомоги, особистий досвід відомих співвітчизників.
Серед складнощів воєнного часу – всупереч їм! – варто приділяти увагу власному психологічному стану. Бо ніхто з нас, навіть найсильніших, не зможе працювати, опікуватися близькими, допомагати іншим – якщо найперше не дасть лад тому, що в голові й на душі.
2 квітня відзначають Всесвітній день поширення інформації про аутизм.
«Аутизм не є хворобою, тим паче психічною – це комплексний стан, розлад розвитку людини.
Люди з аутизмом – дуже різні. Хтось може жити самостійно, а комусь необхідна підтримка протягом усього життя. Хтось має надзвичайні таланти та здібності, а хтось потребує всебічної допомоги у навчанні. Хтось користується мовою, а хтось комунікує лише картинками.
В рамках Тижня знань безпеки життєдіяльності на тему "Журба здоров'я відбирає, а радісна думка прибавляє", 31.01.2023 року в ЗДО #35 "Світлячок" практичним психологом було проведено заняття "Від посмішки стане тепліше всім". Метою заняття було закріпити знання у дітей про емоції, емоційний стан,виховувати у дітей доброзичливе ставлення до інших, знизити тривожність, агресивність.
В рамках "Всеукраїнської акції 16 днів проти насилля" практичним психологом в ЗДО #35 "Світлячок " для батьків представлена пам'ятка з основними трьома правилами у вихованні дитини. Завдяки цим порадам,в сім'ї можна буде уникнути насилля.
В Закладі дошкільної освіти #35 "Світлячок" 08.11.2022 практичним психологом Гризлюк І.Г., був проведений семінар-практикум для педагогів "Психологічні хвилинки :мета, завдання, механізми дій". Мета практикуму - навчання педагогів технікам стабілізації, відновлення та психоемоційної підтримки здобувачів освіти. Вихователі отримали у свою "Педагогічну скарбничку" методичні матеріали,які допоможуть їм стабілізувати емоційний стан дітей.
Зверніть увагу на іграшки дітей!
Хаггі Ваггі в Ельфійській гавані – дуже небезпечна
тенденція дісталася до наших дітей.
Дивна істота з ще дивнішою усмішкою, що підкреслена
червоним кольором губ. Навіть кумедно. І його ласкаво звуть Хаггі Ваггі. Цей усміхнений
любитель обіймів – персонаж жахів 16+, який обіймає, щоб убити, а червоний на
обличчі навколо його численних зубів – символ проливаючої крові своїх жертв.
І поставивши дітям одне питання – чи знають вони, хто
такий Хаггі Ваггі. Багато захоплених «так».
Дорогі батьки, просимо Вас – давайте контролювати дітей
онлайн. Ми робимо це для того, щоб донести до тих з вас, хто гадки не мав, про
що цей невідомий талісман, чия популярність зростає зі шаленими темпами, а
багато хто з вас і взагалі про нього не чув. Ми робимо це, щоб нагадати вам,
що, крім своїх дивовижних переваг, сучасні гаджети несуть величезну загрозу. Huggy Wuggy – гра, на
якій в Інтернеті було створено багато агресивного, моторошного контенту. Ваші
діти можуть легко натрапити на це на громадському YouTube сервісі. Аналогічно як і наступним варіантом
брутального серіалу ГРА В КАЛЬМАРА з
єдинорогами замість Свинки Пеппи. У якому герої жорстоко вмирають після
програшу у дитячій грі. І це лише дві найбільш трендові речі останнім часом в
океані неадекватного контенту в інтернеті.
Дошкільнята до цього точно не готові. Що робити маленьким
дітям з такою кількістю агресивних моделей поведінки на екрані, коли їх
розвиток передбачає трохи інше? Як вони
повинні справлятися з таким тривожним навантаженням після перегляду сцен
вбивства, водночас навчаються справлятися з емоціями втрати ровесника?
Давайте контролювати контент, який доходить до наших
дітей. Давайте дозволимо їм правильно розвиватись. Давайте не будемо руйнувати
їхній світ. Давайте захистимо їх від того, що ми можемо, доки вони не можуть
захистити себе!
Дякуємо за свідоме батьківство!
Інформація для батьків!
Знаю, що не всі розуміють різницю між "психологом",
" психотерапевтом", та "психіатром" , тому вирішила розповісти
коли? до кого? звертатися та з якими проблемами.
Діти! Увага! Ваші дії при знаходженні невідомих предметів
Техніки емоційної регуляції для дітей
Рухлива вправа для зняття напруги «Все навпаки»
Виконувати рухи услід за тим, хто проводить вправу, при цьому не
повторювати їх, а робити все навпаки. Проте, якщо дорослий підніме руку,
потерпілий повинен опустити її; якщо розводить долоні, їх потрібно скласти;
швидко махне рукою праворуч– повільно відведе руку ліворуч.
Вправа «Африканські танці»
Встаємо, згадуємо картинки з документальних фільмів про африканські племена, які танцюють навколо вогнища, та почергово вдавлюємо ноги в землю, згинаючи в коліні. Це не має бути красиво. Можна навіть не підіймати стопи, а просто переносити вагу тіла з однієї ноги на іншу (мінімум 1 хвилину).
Вправа «Запах квітів»
Запропонуйте дитині уявити, як вона відчуває запах квітки, глибоко вдихаючи через ніс і видихаючи через рот. Також можна подумки уявити собі квітку.
Вправа «Маленький зайчик»
Мов зайчик, який стрибає у саду, та нюхає все довкола, запропонуйте дитині зробити три швидкі вдихи через ніс і один довгий видих через рот.
Вправа «М’яч для зниження стресу»
Створіть свій умовний м’яч для зниження стресу. Наприклад, наповніть мішечок, тканину, пластиковий пакет або повітряну кулю сухим просом або рисом. Якщо помітили, що дитина відчуває стрес, попросіть її стиснути утворений «м'яч», щоб зняти м’язову напругу.
Вправа «Солдат та ганчіркова лялька»
Найпростіший і найнадійніший спосіб навчити дітей розслаблятися – це навчити їх чергування сильної напруги м’язів та наступного за ним розслаблення.
Тому ця і наступна гра допоможуть вам це зробити в ігровій формі.
Отже, запропонуйте дитині уявити, що вона солдат. Згадайте разом з дитиною, як потрібно стояти на плацу, витягнувшись у струнку та завмерши. Нехай гравець зобразить такого військового, як тільки ви скажете слово «солдат». Після того, як дитина постоїть у такій напруженій позі, скажіть іншу команду: «ганчір’яна лялька».
Виконуючи її, хлопчик чи дівчинка мають максимально розслабитися, злегка нахилитися вперед так, щоб їх руки бовталися, ніби вони виготовлені з тканини та вати. Допоможіть їм уявити, що все їхнє тіло м’яке, податливе. Потім гравець знову має стати солдатом.
Вправа «Насос та м’яч»
Якщо ваша дитина хоч раз бачила, як м’яч, що здувся, накачують насосом, то йому легко буде увійти в образ та зобразити зміни, що відбуваються в цей момент із м’ячем.
Отже, станьте навпроти один одного.
Гравець, що зображає м’яч, має стояти з опущеною головою, мляво висячими руками, зігнутими в колінах ногами (тобто виглядати як не надута оболонка м’яча).
Дорослий тим часом збирається виправити це становище і починає робити такі рухи, ніби він тримає насос. Збільшуючи інтенсивність рухів насоса «м’яч» стає все більш накаченим. Коли у дитини вже будуть надуті щоки, а руки з напругою витягнуті в сторони, вдайте, що ви критично оцінюєте свою роботу. Поторкайте його м’язів і нарікайте на те, що ви перестаралися і тепер доведеться здувати м’яч. Після цього зобразіть висмикування шланга насоса. Коли ви це зробите, «м’яч» здується настільки, що навіть впаде на підлогу.
Примітка.
Щоб показати дитині приклад, як грати надувного м’яча, краще спочатку запропонувати йому побути в ролі того, хто працює насосом. Дорослий напружуватиметься і розслаблятиметься, що допоможе і йому відпочити, а разом і зрозуміти, як діє цей метод.
Вправа «Сніговик»
Батько і дитина перетворюються на сніговиків: встають, розводять руки в сторони, надувають щоки і протягом 10 секунд утримують задану позу.
Дорослий каже: «А тепер визирнуло сонечко, його жаркі промені торкнулися сніговика і він почав танути». Гравці поступово розслабляються, присідають навпочіпки і лягають на підлогу.
Пальчикова гімнастика
Запропонуйте дитині за допомогою пальчиків показати, як руки «стрибають», «радіють», «штовхаються», «кусаються», «тремтять», «бояться», «перемагають».
Вправа «Струшуємо зайве»
Ви розповідаєте дитині, що однією з найскладніших перешкод у досягненні успіху є згадки про минулі невдачі, але за допомогою гри можна «скинути» невдачі.
Спочатку «обтрушуємо» долоні, лікті, плечі, потім ноги, від пальців до стегон. Трясемо головою. Потім «струшуємо» усе зайве з обличчя.
Вправа «Подорож на хмарі»
Сядь зручніше і заплющ очі. Глибоко вдихни і видихни. Я хочу тебе запросити у подорож на хмарі. Стрибни на білу пухнасту хмару, схожу на гору м’яких подушок. Відчуй, як твоя спина і ноги зручно вмостилися на цій великій хмарній подушці. Тепер починається подорож. Твоя хмара вільно здіймається у синє небо. У небі високо і спокійно. Нехай хмара перенесе тебе в місце, де ти почуваєшся щасливим. Спробуй побачити це місце якомога детальніше. Тепер пора повертатися. Злізь зі своєї хмари і подякуй їй за таку чудову подорож.
Тепер спробуй намалювати місце, де ти почуваєшся спокійно і щасливо.
Дошкільник грає
у війну: чи це нормально?
Сьогодні трішки про те, що
означає дитяча гра у війну. І на що нам, батькам, варто звернути увагу.
- Мова дошкільника – гра. Це пов’язане із етапами формування дитячого мозку, коли рівень володіння мовою, емпатія та аналітичні здібності лише формуються. Якщо ми, дорослі, можемо висловити наші тривоги близьким і вилаятись нецензурною мовою на орків, дошкільнику ці методи ще недоступні. Скоріше він виразить свої емоції через гру в танчики або малюнки померлого путіна.
- Завдяки грі дитина обробляє і виражає емоційне
напруження, яке накопичується в середині злість, страх, сум, почуття помсти
проживаються і відтворюються у грі. Вона стабілізує дитячу нервову систему.
Однією із перших це відкрила Анна Фрейд (донька Зигмуда Фрейда) серед дітей,
яким довелося пережити бомбардування Лондона під час другої світової війни.
Вона помітила, що діти, у яких була можливість виразити свої тривоги під час
гри, мали менше страхів, а стрес від побаченого не переростав у психічну
травму.
- Дитина живе у світі, де правила запроваджують дорослі. А гра – це той безпечний простір, де правила запроваджує дитина. Це процес, який вона контролює і на який може впливати. Це про відчуття влади. Гра у війну дозволяє дошкільнику приміряти на себе роль переможця. Там він може безпечно реалізувати своє бажання підірвати, зупинити і ліквідувати тих, через кого він зараз далеко від своїх іграшок або вимушений перебувати у сховищі.
- Якщо ми зупиняємо дитячу гру у війну, дитина може інтерпретувати це наступним чином: «Моя гра погана. Те, що малює моя уява, ганебно». Але ж при цьому потреба у вивільненні агресії залишається незадоволеною. Тому в майбутньому дитина може приховувати від нас свої прояви вільної гри або виражати емоційне напруження через справжню агресію: бійку, лайку тощо.
ЩО
СКАЗАТИ ЗАМІСТЬ «ПЕРЕСТАНЬ ПЛАКАТИ»
Коли дитина засмучена або плаче, перш за все, вам
потрібно зберігати спокій.
Фраза «Перестань плакати» точно не заспокоїть маля, замість цього спробуйте
ці слова:
- Це
нормально так почуватися;
- Я
поруч з тобою;
- Ми
переживаємо це разом, я нікуди не їду;
- Розкажи
мені, що трапилось;
- Зі
мною ти в безпеці;
- Завжди
пам’ятай, я тебе люблю!
Та ще кілька речей, якими можна відволікти та заспокоїт
- Обіймайте дитину, жартуйте з нею;
- Поїть дитину теплими напоями, годуйте її чимось смачненьким;
- Виконуйте разом із дитиною рутинні справи;
- Вмикайте мультики, розповідайте казки, притчі, історії, читайте дітям вголос.
Як підготувати дітей до надзвичайних ситуацій, зокрема до війни?
У надзвичайних ситуаціях діти є одними з найбільш вразливих учасників подій.
Тому батькам варто заздалегідь підготувати дитину до небезпеки.
Як говорити з дітьми?
"Коли говорите – зберігайте спокій. Нехай з дитиною говорить та людина, яка найбільш спокійна.
Варто сказати, що ви відповідально ставитесь до ситуації і зробите все, щоби захистити себе і їх.
Дорослий має демонструвати надійність і спокій.
Щорічно в Україні з 25 листопада до 10 грудня включно проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства». Мета акції – привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.
Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Прикро, що ми звикли сприймати насильство, як щось неминуче, адже прояви насильства порушують права людини, принципи її вільного та справедливого існування. І коли насильство чиниться поруч із нами чи в нас у домі, у школі, на вулиці, ми можемо й повинні зупинити його.
Зокрема, в Закладі дошкільної освіти комбінованого типу (ясла-садок) №35 "Світлячок" , практичним психологом було проведено низьку заходів на формування свідомості щодо нетерпимого ставлення до насильства.
25 листопада 2021 року в рамках проведення Всеукраїнської акції "16 днів проти насильства" в дитячому закладі було проведено заняття з елементами тренінгу для дітей старшого дошкільного віку "Наші долоньки проти насилля", метою якого було формування нетерпимості до прояву агресії, удосконалення навичок надання і отримання допомоги.
ДНЗ №35 "Світлячок" продовжує знаходитись в рамках Всеукраїнської акції "16 днів проти насильства".
Навчити людину бути щасливою не можна, але її можна виховати так, щоб вона була щаслива. Пропоную корисні поради батькам, використовуючи які, ви зможете радіти за свою дитину.
Немає коментарів:
Дописати коментар