Гра «Скажи ім’я по-різному»
Мета: познайомити дітей одне з одним, розвивати пам’ять.Хід гри
Кожна дитина по черзі називає своє ім’я, а інші діти всі разом повторюють його по-різному:
- пошепки;
- голосно;
- проспівуючи;
- запитуючи;
- сумуючи;
- весело тощо.
Гра «Прошепочи ім’я»
Мета: познайомити дітей одне з одним.Хід гри
Педагог звертається до дітей:
— Нумо тихенько ходити кімнатою. Підходьте одне до одного й шепочіть на вушко своє ім’я (2–3 хвилини).
— Тепер зупиніться. Коли ви знов підете кімнатою, вам треба буде, підходячи до різних дітей, сказати їм на вушко їхнє ім’я. Якщо ви помилилися, дитина тихенько виправить вас.
Обговорення гри:
— Чиє ім’я тобі було найскладніше запам’ятати?
— Чиє ім’я тобі найбільше подобається?
— Тобі подобається власне ім’я?
Гра «Моє ласкаве ім’я»
Мета: продовжити знайомити дітей одне з одним.Хід гри
Дітям пропонують назвати себе так, як їх лагідно називають удома батьки.
Гра «Привітання»
Мета: познайомити дітей, розвивати навички культурної поведінки.Матеріал: м’яч.
Хід гри
Діти стають у коло і по черзі вітають одне одного, передаючи м’яч: «Вітаю тебе, Марійко!», «Вітаю тебе, Сашко!» тощо.
Гра «Квіткова галявина»
Мета: познайомити дітей, створити сприятливу атмосферу в колективі.Матеріал: вирізані з паперу пелюстки та основа квітки для кожної дитини, олівець або ручка.
Хід гри
Педагог пропонує кожній дитині по черзі зібрати квітку: на основі квітки написати своє ім’я, а на пелюстках — свої риси характеру та улюблені справи. Діти викладають квіти на підлозі так, щоб утворилася квіткова галявина.
Гра «Кумедні привітання»
Мета: познайомити дітей одне з одним, сприяти зниженню психологічного напруження, покращити настрій дітей.Хід гри
Діти об’єднуються в пари. У кожній парі вони мають привітати одне одного за допомогою рук, стоп, колін, носиків, спинок, вушок, пальчиків мізинців рук, киваючи одне одному головами, вклонившись одне одному, трохи присівши одне перед одним тощо.
Гра «Кольорове ім’я»
Мета: познайомити дітей одне з одним.Хід гри
Діти стають у коло разом з педагогом. Педагог пропонує кожній дитині по черзі назвати своє ім’я і разом з ним колір, який, на її думку, схожий на її ім’я.
Наприклад: «Мене звуть Таня, я схожа на жовтий колір».
Гра «Забувайки»
Мета: продовжувати знайомити дітей одне з одним, розвивати пам’ять.Хід гри
Діти по черзі згадують імена інших дітей. Коли вони називають їх правильно, інші діти плескають у долоні, а коли помиляються, інші діти тупотять ногами.
Гра «Хто привітався?»
Мета: продовжити знайомство дітей одне з одним, розвивати комунікативні навички та довільність.Матеріал: хустка.
Хід гри
Діти стають у коло. Одній дитині зав’язують очі. Один із малюків, що стоять у колі, звертається до дитини з зав’язаними очима: «Добрий день, (ім’я) Сашко!». Дитина, у якої зав’язані очі, відгадує, хто до неї звернувся, відповідаючи: «Добрий день (ім’я того, хто звернувся до дитини)». Далі діти по черзі стають у коло і відгадують тих, хто звертатиметься до них.
Гра «Асоціація»
Мета: продовжити знайомити дітей одне з одним, розвивати уяву, творче мислення.Хід гри
Діти сідають у коло. Вибирають одну дитину, якій інші діти придумують свої асоціації. Педагог запитує в дітей: «Яким виявиться (ім’я обраної дитини), якщо раптом стане:
- деревом;
- квіткою;
- меблями;
- твариною;
- птахом;
- кольором;
- іграшкою;
- дорослою людиною?»