Ігри і вправи з розвитку творчих здібностей дошкільників

Гра «Відгадай загадку, намалюй відгадку»

Мета: розвивати уяву, креативність, навички образотворчої діяльності.

Матеріал: аркуші паперу, різнокольорові олівці, тексти загадок.

Хід гри

Діти відгадують загадки і малюють відгадки.

Гра «Вігадай мелодію»

Мета: розвивати уяву, творчий підхід дитини до спілкування, навички гри на музичному інструменті, створити позитивний емоційний настрій.

Матеріал: різні музичні інструменти.

Хід гри

Діти сідають у коло. Серед них обирають одну дитину, яка виходить у коло і за допомогою музичного інструменту (його звуку і такту) зображує певний настрій. Інші діти відгадують, який настрій намагалася відобразити дитина. Потім на роль ведучого обирають наступну дитину.

Гра «Вільна гра»

Мета: розвивати уяву дитини, творчий підхід до взаємодії з іншими людьми, уміння спілкуватись і домовлятись з іншими дітьми.

Матеріал: різні іграшки і предмети (неоформлений ігровий матеріал).

Хід гри

Серед усіх дітей обирають малюка, якому пропонують іграшки і різні предмети. Дорослий звертається до неї з проханням: «Перед тобою багато цікавих речей та іграшок. Спробуй, використовуючи все це, побудувати якусь цікаву гру. Для того щоб гра була ще більш активною і цікавою, обери собі помічників серед інших дітей. Діти, які залишилися незадіяними в роботі, спостерігають і оцінюють гру.

Після того як гру придумано, дошкільники міняються ролями так, щоб були задіяними ті, хто ще не грав.

Гра «Домалюй!»

Мета: учити дітей створювати цілісний образ на основі геометричних фігур.

Матеріал: різнокольорові олівці або фарби.

Хід гри

Вихователь пропонує дитині домалювати певні фігури так, щоб з них вийшли цікаві картинки.


Гра «Назви одним словом»

Мета: навчити дитину узагальнювати, вживати узагальнювальні слова.

Хід вправи

Дорослий називає дітям по три слова, які належать до певної групи, а дитині пропонує назвати ці слова одним або двома узагальнювальними поняттями.

Наприклад:

·        каша, картопля, котлета (їжа);

·        сік, кава, чай (напої);

·        миска, ложка, чашка (посуд);

·        стіл, крісло, шафа (меблі);

·        береза, дук, верба (дерева);

·        троянда, ромашка, тюльпан (квіти).

Вправа «Назви одним словом (2)»

Мета: навчити дитину узагальнювати, вживати узагальнювальні слова.

Хід вправи

Дорослий пропонує дитині картки із зображенням різних видів тварин, одягу, транспорту, посуду. Дитині потрібно розкласти ці предмети по класах і назвати ці класи (одяг, посуд, тварини, транспорт).

Вправа «З’єднай крапочки»

Мета: розвивати уяву, фантазію, творчі здібності.

Матеріал: аркуш паперу із зображенням крапочок, різнокольорові олівці.

Хід вправи

Дорослий пропонує дітям з’єднати крапочки так, щоб вийшов силует якогось предмета чи тварини або візерунок, а потім розфарбувати його різнокольоровими олівцями.

 ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

Гра «Моє ім’я»

Мета: розвивати уяву, нестандартний підхід до нових ситуацій спілкування, фантазію, творчі здібності.

Матеріал: листи паперу, різнокольорові олівці.

Хід гри

Діти сідають у коло. Вихователь (дорослий) пропонує кожному з них назвати голосно своє ім’я і звертає увагу на різноманітність і красу імен. Потім пропонує дітям уявити, на що схоже ім’я кожного з них, і зобразити його в малюнку. Це може бути певний предмет, тварина, рослина, візерунок, геометрична фігура тощо. Потім діти можуть за бажанням намалювати ім’я когось іншого з малюків.