Гра «Кого назвали?»
Мета гри: познайомити дітей одне з одним.
Хід: Діти сидять на килимку або просто грають. Дорослий запитує в дитини: «Де Ваня? (Оля, Коля)». Дитина вказує на того, кого назвали. Дорослий просить дитину повторити: «Це Ваня. Скажи: Ваня». Дорослий повторює гру з іншими дітьми.
Гра «Імена»
Мета гри: познайомити дітей одне з одним.
Хід гри
Дорослий просить когось із дітей називати своє ім’я, а потім сказати, як звати того чи іншого малюка. Якщо дитина не може цього зробити, дорослий допомагає їй і просить дитину повторити. У ході гри дорослий обов’язково супроводжує своє мовлення жестами, торкаючись долонею до того, чиє ім’я потрібно назвати.
Гра «Роби, як я»
Мета гри: познайомити дітей одне з одним, сприяти подоланню бар’єру спілкування між ними.
Хід гри
Психолог говорить дитині: «Я взяла Вітю за руку. Зроби, як я». Або: «Я обіймаю Оленку, вона хороша дівчинка. Зроби, як я», «Я дала ляльку Маринці. Зроби, як я» тощо.
Гра «Знайомство з ведмедиком»
Мета: познайомити дітей одне з одним, сприяти подоланню бар’єру спілкування між ними, покращити стан адаптації дітей.
Матеріал: іграшка — ведмедик.
Хід гри
Діти разом з психологом сідають у коло на килимку. Психолог звертається до дітей: «До нас у гості прийшов ведмедик. Познайомтеся з ним і розкажіть, як вас звуть». Діти по черзі називають ведмедикові свої імена.
Гра «Коло любові»
Мета: познайомити дітей одне з одним, сприяти подоланню бар’єру спілкування між ними, покращити стан адаптації дітей.
Матеріал: іграшка — ведмедик.
Хід гри
Діти разом із дорослим стають у коло і беруться за руки. Психолог звертається до дітей: «Діти, покажімо ведмедикові, як ми любимо одне одного». Потім кожен з малюків по черзі стає в коло з ведмедиком у руках. Психолог говорить: «Ми любимо тебе, Оксанко, ось так…». Усі діти разом звужують коло, обіймаючи дитину всередині кола. Потім посеред кола стає інша дитина, і гру повторюють.
Гра «Потяг»
Мета: познайомити дітей одне з одним, сприяти подоланню бар’єру спілкування між ними, покращити стан адаптації дітей.
Хід гри
Вихователь пропонує дітям покататися на потязі. Діти стають одне за одним, поклавши руки на пояс сусіда спереду. Психолог пояснює дітям, що перша дитина — це паровозик, а всі інші — вагончики. Коли потяг вирушає, вагончики шумлять. Вони називають ім’я першої дитини — паровозика. Наприклад, «Оля, Оля, Оля…». Гра продовжується, поки паровозиком побудуть усі діти.
Гра-релаксація
Мета: сприяти зняттю емоційного напруження, створити позитивний емоційний настрій, покращити стан адаптації дітей.
Хід гри
Діти сідають у коло на килимку. Психолог звертається до них: «Які ви хороші, гарненькі, маленькі дітки. Погладьмо свої щічки, носик, ручки, животик, ніжки». Діти гладять свої щічки, носик тощо і промовляють разом із дорослим: «Ми хороші, ми маленькі, ми гарненькі».
Гра «Сніжний ком»
Мета: сприяти зниженню емоційного напруження, створити позитивний емоційний настрій, покращити стан адаптації дітей.
Хід гри
Психолог пропонує дітям перетворитись на сніжинки. Спочатку сніжинки літають по групі в різних місцях, а потім, за словами психолога «Сніжний ком», діти швидко збігаються до психолога і обліплюють його, щільно притиснувшись одне до одного.
Гра «Зробіть разом!»
Мета: вчити дітей встановлювати контакт одне з одним, створити позитивний емоційний настрій, покращити стан адаптації дітей.
Матеріал: м’яч.
Хід гри
Діти стають парами і разом тримають м’яч обома руками. Їм потрібно виконувати різні рухи разом, не випускаючи при цьому м’яча з рук. Наприклад, присісти, пострибати на обох ногах, потім на одній тощо.