Основні компоненти готовності дитини до школи.
Дитина готова до школи, якщо:
- Її багато що цікавить, вона ставить запитання.
- Любить робити щось, може зайняти себе сама.
- Їй цікаво пізнавати нове.
- Вона робить висновки й умовиводи.
- Вона просить читати їй книжки й уважно слухає їх.
- Може спокійно почекати деякий час.
- Може цілеспрямовано йти до своєї мети.
- Дитину цікавить школа, вона хоче піти туди.
- Дитина легко встановлює контакт і нормально спілкується з іншими людьми.
- Грає в ігри за правилами, дотримується встановлених правил.
- Досить фізично розвинена, спритна.
- Має повністю сформовані навички самообслуговування.
Дитина не готова до школи, якщо:
- Має серйозні логопедичні проблеми, які не розв’язали раніше (рекомендується консультація логопеда).
- Дитина часто хворіє (шкільне навчання бажано починати ближче до 7 років).
- Дитина завжди надає перевагу грі, навчальна діяльність її зовсім не приваблює.
- Психічні процеси (пам’ять, увага, мислення, вольові якості) не сформовані досить, щоби дитина могла витримувати навчальне навантаження (потрібне додаткове обстеження, з’ясування причин).
- Дитина має проблемну поведінку – агресивна, занадто тривожна, не дотримується правил поведінки тощо (рекомендується консультація психолога).
- Будь-які хронічні захворювання, стреси ( госпіталізації дитини, втрата близьких) у дошкільному віці – це привід подумати про початок шкільного навчання ближче до 7 років.
За допомогою фахівців і за підтримки батьків дитина впорається з труднощами та після дошкільної підготовки буде готова сісти за парту, задоволена та зацікавлена у навчанні.
Немає коментарів:
Дописати коментар